Projektový týden páťáci

Zveřejněno: 29. 6. 2021, zapsal: Jana Šopejstalová, přečteno: 903x

Projektový týden se tentokrát týkal míst, kde žijeme. Protože ale páťáci ve škole stráví už jen pár posledních hodin a čeká je přestup na školy v okolí, využili jsme projektového týdne také k nácviku samostatnosti. Žáci se rozdělili do týmů a rozdali si své týmové role. První den se děti učily zakreslovat mapy a při tom jsme je upozorňovali na možná rizika při pohybu na komunikacích. V úterý jsme pěšky došli do Mýta. Po Mýtě se pohybovali všichni samostatně a plnili zadané úkoly z oblasti vlastivědy a přírodovědy. Při práci se orientovali podle mapy, šli po zakreslené trase. Při zpáteční cestě vlakem jsme se naučili kupovat lístek, orientovat se na nádraží, jednat s průvodčím, a také otevírat dveře vlaku. Ve středu si už jednotlivé skupiny kupovaly lístek samy, samostatně si rozvrhly svou vlastní trasu podle zadaných značek na mapách a plnily úkoly z historie. Ve čtvrtek proběhlo pomyslné vyvrcholení projektu, protože děti dostaly instrukce a úkoly z angličtiny a vlastivědy pouze písemně a jejich úkolem bylo dostat se do Berouna na náměstí a zpět. A to znamenalo, že si jednotlivé týmy musely zjistit odjezd vlaku, číslo nástupiště, zaplatit, najít si cestu z nádraží a na náměstí se ještě splnit zadané úkoly a přitom se domluvit anglicky. Páťáci to zvládli perfektně a v pátek o tom vytvořili ze svých fotografií skvělé prezentace na počítači.