MŠ - Pohádky u Včeliček

Zveřejněno: 4. 2. 2024, zapsal: Tereza Raizerová, přečteno: 79x

Pohádky u Včeliček
Krásné téma jsme otevřeli v tomto bloku a to pohádky. Děti se pomocí pohádek učily poznat dobro a zlo, dostaly se do světa fantazie, vymýšlely konec pohádek.Také posilovaly svoji pozornost, trpělivost, jemnou a hrubou motoriku. Zaměřili jsme se na zrakové vnímání - najdi jiný, odlišný obrázek, vyhledávej zleva doprava a v řádku. Také jsme procvičovali sluchové vnímání, jakou slyšíš první hlásku. Pracovali jsme na velké tabuli a i s novými pomůckami z Malé technické univerzity, které jsou zaměřeny na logiku. Ve školce bude v budoucnu akce, kde budou děti pracovat s krásně propracovanými materiály, které rozvíjejí děti v mnoha oblastech. Na koberci a po celé třídě jsme pomocí kartiček posilovali prostorové vnímání - děti umístovaly předměty na, vedle, pod, uprostřed a byla to velká zábava. Rovněž jsme se věnovali základním geom.tvarům, jejich pojmenováním a nalezením ve třídě. Nejvíce děti bavilo vyhledávat zmíněné tvary na vycházkách. Dívali jsme se tak na okna, značky a další venkovní objekty. Musíme naše děti pochválit, šlo jim to skvěle. Vyrobili jsme si z papíru kočičku, která patřila k pohádce O lakomé kočičce. Vyrobili jsme si ze slaného těsta Koblížka z naší oblíbené pohádky. Ve třídě jsme si dali Pohádkovou stezku s úkoly, které byly zaměřené na znalost klasických pohádek, slovní zásobu, porovnávání a tělesnou výchovu. Ve třídě nás však pro nemoc bylo velmi málo. Proto plánujeme znovu a v trochu jiné podobě stezku i pro ostatní kamarády. Paní učitelka Jitka nám zapůjčila vyrobenou pohádkovou knihu s pohádkou O šípkové Růžence, a tak si děti vyzkoušely číst podle obrázků. Pak pohádku vyprávět a obohatit si tak slovní zásobu. Při procházkách jsme pozorovali měnící se přírodu a sypali do krmítek zrníčka pro ptáčky. Nyní se budeme těšit na téma Karneval.

file icoMŠ - Pohádky u Včeliček.zip