Jak začal nový rok u předškoláků

Zveřejněno: 6. 2. 2018, zapsal: Olga Křížová, přečteno: 1527x

Do třídy přišli zimní skřítkové princové Sněhulec a Snížek, společně se Sněženkou se dívají a provázejí nás činnostmi se zimní tématikou. Děti se učí rozpoznávat zlo od dobra. Zásluhou proměny počasí a pokusy s vodou děti rozeznají druhy a proměny skupenství. Venku si užily sněhu, postavily sněhuláky, sněhové úkryty a užily koulovačky. Stále zdokonalujeme sluchovou a zrakovou analýzu (hrajeme Na tichou poštu, poznáváme hudební hádanky, rytmizujeme, hledáme ztracenou věc na obrázku či v místnosti apod.) Při hrách s anglickými slovíčky děti dokážou počítat do pěti, umí základní barvy, základní fráze.

Zahráli jsme si pohádku „O dvanácti měsíčkách“. Hudebně jsme zdramatizovali a výtvarně ztvárnili píseň Měsíce (Hradišťan), což nám pomohlo naučit se dané měsíce v roce a procvičit časovou orientaci. S prvky dramatiky se setkáváme často. Pomáhá nám to prohloubit vjemy a rozvíjet fantazii. Dramatická cvičení podporují děti k rozvíjení vztahů ve skupině. Díky dramatickému cvičení děti dokážou lépe vyjádřit své pocity a nálady. Také umí komunikovat ve skupinkách i ve dvojicích, rozvíjet hru a společně se z ní radovat.